قیمت گذاری ویلا در شمال

3 عامل اصلی قیمت گذاری ویلا در شمال

برای خرید یک ویلای مناسب، در کنار مدارک و اسناد مالکیت؛ نیاز به آشنایی با نحوه‌ قیمت گذاری ویلا دارید، با آمدن اسم ویلا، همه ما ابتدا ذهنمان به سمت شهرهای شمال کشور و کنار دریا می‌رود.

شما در اطراف شهرهای بزرگ، به شرط داشتن امنیت، موقعیت، دسترسی مناسب و همچنین آب و هوای مطلوب، می‌توانید مکانی را برای ساخت یا خرید ویلا در نظر بگیرید.

 

 

قیمت گذاری ویلا

 

شما با آشنایی داشتن از نحوه قیمت گذاری ویلا می توانید خریدی مطمئن تر را تجربه کنید. در این مقاله می‌خواهیم نحوه قیمت گذاری و ویژگی‌های یک ویلای خوب را با هم بررسی کنیم.

 

چرا مردم مشتاق خرید ویلا شدند؟


معمولاً به خانه‌هایی که از چهار جهت نما و سقف شیب داری داشته باشند، خانه‌های ویلایی گفته می‌شود.

با افزایش میل به آپارتمان‌ نشینی تعداد خانه‌های ویلایی در شهرها کاهش پیدا کرد و ساخت این خانه‌ها در اطراف شهرها و جاهای خوش آب و هوا مثل شمال کشور افزایش پیدا کرد.

بیشتر بودن خانه‌های ویلایی در شمال به این دلیل است که در شمال کشور آب و هوا مرطوب و بارانی است، بنابراین خانه‌های ویلایی سازگاری و تناسب بیشتری با این مناطق دارند، ضمن اینکه در سالهای گذشته به جهت مناسب بودن املاک در شمال کشور میل به سرمایه‌گذاری در این قسمت از کشور توسط سرمایه‌گذاران و مصرف کنندگان ملکی افزایش پیدا کرد و به همین جهت تعداد خانه‌های ویلایی هم بیشتر از قبل شد.

 

3 عامل اصلی در قیمت گذاری ویلا

 

 

3 ویژگی‌ یک ویلای خوب

 

قبل از خرید ویلا، برای گرفتن تصمیم بهتر، ابتدا باید در مورد ویژگی‌های آن تحقیقات کاملی انجام بدهید.

  1. موقعیت و دسترسی مناسب
  2. هوای خوب و مطبوع
  3. امکانات خود ویلا، مانند:
      • فضای سبز دلنشین و باغ مانند
      • باغچه
      • نشیمن
      • پارکینگ و انباری
      • کفپوش ساختمان ویلا
      • طراحی مدرن
      • سالن سرگرمی و ورزشی
      • سالن بزرگ
      • استخر سرپوشیده یا سرباز
      • امکانات بروز و هوشمند
      • وجود نگهبان

 

با کارشناسی قبل از خرید، خانه‌ای بدون عیب بخرید.

 

مواردی که برای خرید ویلا باید به آن‌ها دقت کرد:

اولین نکته داشتن آب، برق و تلفن است که از ضروریات یک ویلا محسوب می‌شود و حتما باید قبل از خرید از وجود آن‌ها مطمئن شوید.

مورد دوم، دقت کنید که آب آشامیدنی و قابل شرب از آب مصرفی و آبیاری جدا باشد و همچنین بسته به وسعت باغ موجود در ویلا، استفاده از آبیاری قطره‌ای در کاهش هزینه‌ها به شما کمک می‌کند.

مورد سوم، در مناطق ویلایی ممکن است با سرما یا گرمای شدید مواجه شوید بنابراین از وجود سیستم سرمایشی و گرمایشی مطمئن شوید.

 

 

قیمت گذاری ویلا در ایران

 

6 نوع از پرطرفدارترین سبک ویلا:

ویلاها از نظر سبک معماری با هم تفاوت دارند که ما در اینجا به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1- ویلاهایی با سبک معماری مدرن

این سبک در ویلاهای تجملاتی استفاده می‌شود و وسایل زرق و برق دار در آن به کار می‌رود.

دارای در‌های شیشه‌ای و طراحی داخلی متشکل از استخر و جکوزی است.

در ویلاهای مدرن از مصالح بسیار با کیفیت استفاده می‌‌شود و به طبع در قیمت گذاری با استناد به مواردی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، قیمت گذاری ویلا بالاتر است.

2- ویلاهایی با معماری مدیترانه‌ای

این نوع از ویلاها به سبک کلاسیک و رویایی هستند.

به طور معمول طراحی با نمای رو به دریا و ظاهری سفید دارند.

3- ویلاهایی با معماری سنتی

در ایران که علاقه‌ مردم بیشتر به سمت خانه‌های سنتی می‌رود، ویلاهای سنتی نیز پرطرفدارتر است.

از ویژگی‌های این سبک استفاده از شومینه است و در طراحی داخلی از گچ‌بری و سنگ مرمر استفاده می‌شود. این سبک از نمای جنگل و طبیعت برخوردار است.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

4- ویلاهایی با معماری ییلاقی

معماری ییلاقی با سبک های دیگر کاملا در تضاد است.  افرادی که توانایی بالا رفتن از پله را ندارند طرفداران این سبک هستند.

هرچند ویلاهای ییلاقی را می‌توان با سبک مدیترانه‌ای و سنتی نیز ادغام و به روز کرد. این سبک معمولا در بین باغ‌ها ساخته می‌شوند و در مناطق آرام هستند.

5- ویلاهایی با معماری شهرکی

این سبک به دلیل نزدیک بودن به منازل اطراف و متصل بودن به حیاط ویلاهای اطراف، شهرکی نام دارند. در این ویلاها معمولا تراس به کار نمی‌رود و از بالکن کوچک برای استفاده محدود به کار برده می‌شود.

6- ویلاهایی با معماری ترکیه‌ای

این سبک به تازگی در ایران رواج یافته است و با استفاده ازکاشی‌های قرمز و رنگ قرمز در سقف شیب‌دار ساخته می‌شوند. در ویلاهای با معماری ترکیه‌ای از استخر استفاده می‌شود و در طراحی داخلی 4 اتاق ساخته می‌شود.

 

 

ویلا به سبک ترکیه ای

 

نحوه قیمت گذاری ویلا:

فرمول‌های آسانی برای ارزیابی و قیمت گذاری ویلا در شهرهای شمال کشور وجود دارد. ممکن است بعد از بازدید از منطقه‌های مختلف شهر‌های شمالی، محلی را برای ویلای خود از لحاظ زیبایی انتخاب کنید.

برای خرید ویلای مورد نظر، ابتدا در همان منطقه چند ویلای اطراف را که از لحاظ شرایط و قیمت نزدیک به ویلای مدنظرتان است را بررسی کنید تا برای قیمت گذاری ویلا گزینه‌هایی برای مقایسه و جایگزینی داشته باشید.

همان طور که در مقاله روش قیمت گذاری انواع املاک ذکر شد؛ و در آن راهکا‌ر اصلی را مشاوره صحیح دانستیم، قیمت گذاری ویلا نیز به تجربه و کارشناسی نیاز دارد.

3 بخش تعیین کننده قیمت گذاری ویلا


قیمت گذاری ویلا با محاسبه قیمت 3 بخش زیر انجام می‌شود:

  1.  قیمت عرصه یا زمین ویلا
  2.  میزان هزینه ساخت بنا
  3.  سود سازنده ویلا و مالک

 

قیمت زمین ویلا

برای محاسبه قیمت ویلا ابتدا باید از متراژ دقیق زمین خالص آگاه شوید، چون ممکن است متراژ زمین به صورت حدودی بیان شود. حتی ممکن است در برخی موارد مشاعات را با متراژ زمین مطرح کنند.

گرچه احتمال بروز این مسئله به دلیل دقیق بودن متراژ، در سند شش دانگ وجود ندارد؛ اما این اتفاق ممکن است برای ویلاهای با سند شورایی به وجود آید. بنابراین برای قیمت گذاری ویلا حتماٌ باید متراژ دقیق را محاسبه کنید.

قیمت گذاری ویلا بسته به شرایط متفاوت است و با توجه به عرف قیمت زمین در منطقه و شهرک محاسبه می‌شود.

در قیمت گذاری ویلا، بافت شهری با انشعابات آب، گاز و برق در ارزان‌ترین مناطق با قیمت زمین شهرکی یا غیر شهرکی آن متفاوت می‌باشد و البته که قیمت زمین در مناطق بهتر و شهرکی و نزدیک به دریا حدود 3 برابر است.

هزینه ساخت ویلا

برای محاسبه ساخت ویلا بستگی به نوع ساخت که به صورت؛ ضعیف ترین ساخت یا اصطلاحاً بساز بفروش، شخصی ساز یا اصطلاحاً خوش ساخت و در نهایت لاکچری و لوکس که حدوداً 3 برابر می‌شود، قیمت متفاوت است.

هرچند قطعاً ویلاهای با ساخت لوکس و لاکچری در مناطق و شهرک‌های ضعیف ساخته نمی‌شوند و همچنین سازندگان ویلاهای با ساخت ضعیف بساز بفروش را در مناطق و شهرک‌های لوکس و به نام نمی‌سازند.

هزینه ساخت و نوع ساخت در فروش تأثیر گذار بوده و ویلا برای سازندگان باید قابل فروش باشد، به همین دلیل روند همسان سازی منطقه و نوع ساخت را رعایت می‌کنند.

سود فروشنده از ساخت ویلا

سود فروشنده طبق عرف هر منطقه در شمال حدود 20 درصد می‌باشد و حق پیمانکار و سازنده ویلا است. در نهایت قیمت واقعی فروش ویلا برابر با قیمت زمین به اضافه هزینه ساخت ویلا، به اضافه احتساب 20درصد از این مبلغ برای سود فروشنده محاسبه می‌گردد.

برای چانه زدن بر سر مبلغ نهایی قیمت گذاری ویلا می‌توانید از حدود 5 درصد از این سود محاسبه شده تخفیف بگیرید، که قیمت منطقی‌تری در بیاورید. اگر بیشتر از قیمت محاسباتی که در بالا روند محاسبه آن را توضیح دادیم، قیمت گذاری ویلا بیان شود، حباب قیمتی محسوب می‌‌شود و می‌توانید از خرید آن منصرف شوید.

 

 

قیمت ساخت و ساز ویلا

 

موارد موثر در برآورد هزینه ساخت و قیمت گذاری ویلا در شمال

عوامل مختلفی برای ساخت و قیمت گذاری ویلا تاثیرگذار هستند و مدیریت و هماهنگی در اجرای درست توسط مهندس ناظر یا پیمانکاران خبره انجام می‌شود.

قیمت مصالح و اجرت استادکاران ارتباط مستقیمی در برآورد مجموع هزینه ساخت و قیمت گذاری ویلا دارد.

بیشتر سازندگان با مصالح عرف ویلا سازی در شمال در ارتباط هستند مانند: بلوک، سیمان سیاه و سفید، بتن، پودر سنگ و… که متریال هماهنگ با آب و هوای مرطوب شمال هستند.

 

قبل از خرید زمین در شمال حتما استعلام بگیرید

قبل از خرید زمین و عقد قرارداد باید شرایط زمین را جویا شوید تا مطمئن شوید که زمین مورد نظر بدون مشکل ، دارای بافت و کاملا قانونی است. (در اینجا اضافه می کنیم که اگر زمین برای آن نوع کاربری تعریف نشده باشد، خارج از بافت نامیده می شود، به عبارت دیگر نباید از این زمین هیچ استفاده ای شود و فایده ای ندارد. چنین زمین هایی در آینده با معرفی یک هادی جدید، قصد دارند وارد پارچه شوند و شرایط خود را تغییر دهند، گاهی اوقات ده سال طول می کشد تا این تغییر رخ دهد!).

درخواست مذکور از طریق دهیاری قابل دریافت است، البته می توانید از فروشنده نیز درخواست ارائه استعلام کنید. پس از بررسی درخواست و اطمینان از اینکه کاربری زمین با شرایط شما مطابقت دارد، می توانید قرارداد را امضا کرده و ملک را رسماً به نام خود ثبت کنید.

این اظهارنامه باید توسط مشاور املاک تنظیم و دارای مهر شورا و البته کدرهگیری باشد. اگر در هنگام خرید زمین در شمال متوجه شدید که سندی دارای مهر یا کد شورا نیست، توجه داشته باشید که این سند غیرقانونی است و نمی توان به آن استناد کرد.

اما اگر قدم به قدم این مراحل را دنبال کنید، در نهایت می توانید زمین سالم و کاملا قانونی در شمال خریداری کنید، زمینی که به صورت قانونی و رسمی مالک آن هستید. بعد از اینکه صاحب این زمین شدید می توانید سند تک برگ تهیه کنید و در زمین مشخص شده ویلا بسازید.

 

معامله خود را با بهترین مشاور املاک محله پیش ببرید.

 

جمع بندی

– ویلاها، بیشتر در شهرهای شمال کشور که از لحاظ آب و هوایی مرطوب و بارانی هستند ساخته می‌شوند.

– امکاناتی همچون آب، برق، گاز و فضای سبز و … از امکانات ضروری ویلا محسوب می‌شوند که در قیمت گذاری ویلا تأثیر گذار است.

– قیمت گذاری ویلا با 3 فاکتور، قیمت زمین، هزینه ساخت و سود سازنده محاسبه می‌گردد.

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

//
تیم پشتیبانی ما اینجاست تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهد.
سلام 👋 چطور میتونم کمکت بکنم؟