خرید خانه در ارزان ترین محله های اصفهان

خرید خانه در ارزان ترین محله های اصفهان

خرید خانه با پول کم در اصفهان

اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است. در مقاله “بررسی مناطق اصفهان و خرید خانه” با مناطق 15 گانه این شهر آشنایی پیدا کردیم. در مقالات دیگر مطالب بیشتری درباره بعضی از محله‌های دیگر این شهر ارایه کردیم تا با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم محله‌هایی را معرفی کنیم که می‌توان در آن‌ها با کمترین سرمایه خانه‌دار شد. 

قیمت مسکن در اصفهان، به ویژه در مناطق مرکزی شهر، در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این امر باعث شده است که بسیاری از افراد، به ویژه جوانان و زوجهای جوان، به دنبال خرید خانه در ارزان ترین محله های اصفهان باشند. خرید خانه در ارزان ترین محله های اصفهان، نیازمند آشنایی با عوامل موثر بر قیمت مسکن، همچنین کسب شناخت دقیق از این محله‌ها است. در این مقاله ارزان ترین محله های اصفهان را معرفی کرده و معایب و مزایای آن ها را می‌شماریم. علاوه بر این به معرفی ارزان ترین محله های اصفهان و بررسی عوامل موثر بر قیمت مسکن در این شهر می‌پردازیم. همچنین، پیشنهاداتی برای خرید خانه در ارزان ترین محله های اصفهان ارائه می دهیم.

 

خرید خانه با پول کم در ارزان ترین محله های اصفهان

 

عوامل موثر بر قیمت مسکن در اصفهان

  • موقعیت جغرافیایی: موقعیت جغرافیایی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت مسکن است. مناطق مرکزی شهر معمولاً از نظر امکانات و زیرساخت‌ها، وضعیت بهتری نسبت به سایر مناطق شهر دارند. همچنین، دسترسی به این مناطق آسان‌تر است. به همین دلیل، قیمت مسکن در این مناطق بالاتر است.
  • امکانات و زیرساخت‌ها: وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت مسکن است. مناطقی که دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسب هستند، مانند سیستم حمل و نقل عمومی، پارک، و فضای سبز، از نظر سکونت مطلوب‌تر هستند. به همین دلیل، قیمت مسکن در این مناطق بالاتر است.
  • وضعیت اقتصادی: وضعیت اقتصادی کشور و شهر نیز بر قیمت مسکن تاثیرگذار است. در شرایط اقتصادی مطلوب، قیمت مسکن افزایش می‌یابد. این امر به دلیل افزایش قدرت خرید مردم است. هر چه توان خرید مردم بالاتر برود، تقاضا برای خانه بالاتر رفته و قیمت نیز بالاتر خواهد رفت.
  • عرضه و تقاضا در بازار مسکن: طبق این اصل اساسی بازار، هر چه تقاضا برای مسکن در یک منطقه بیشتر باشد، قیمت مسکن در آن منطقه نیز بالاتر می‌رود. از طرف دیگر، هرچه عرضه نیز در بازار مسکن پایین‌تر باشد، قیمت خانه‌ها بالاتر خواهد رفت.
  • عوامل روانی: عوامل روانی مانند ترس از تورم و رکود اقتصادی نیز می‌توانند بر قیمت مسکن تاثیر بگذارند. در مواقعی مانند جنگ در کشورهای همسایه و نزول قیمت دلار بازار مسکن نیز وارد رکود می‌شود.

 

 

معرفی ارزان ترین محله های اصفهان و قیمت خانه در آن ها

در این‌جا به معرفی 6 محله از ارزان ترین محله های اصفهان می‌پردازیم که قیمت هر متر آپارتمان در آن ها زیر 20 میلیون تومان است. در پایین ابتدا موقعیت جغرافیایی و مشخصات دیگر این محله‌ها را می‌خوانید. سپس قیمت خانه در آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

 

معرفی محله جوی آباد (جوق آباد)

محله جوی آباد از نظر جغرافیایی در محدوده خیابان کهندژ (اشرفی اصفهانی) و چسبیده به خمینی‌شهر و محله رهنان و خیابان امام خمینی قرار دارد. از نظر دسترسی می‌توان گفت از بافت شهری اصفهان فاصله چندانی ندارد. اگرچه جوی آباد محله‌ای تاریخی محسوب می‌شود اما وجود تغییراتی توسط شهرداری و ساخته شدن ساختمان‌های نوساز، دیگر نمی‌توان آن را محله‌ای قدیمی نامید.

 

محله جوی آباد یا جوق آباد اصفهان

 

معرفی محله راران

محله راران در شرق شهر اصفهان واقع شده و همان طور که در تصویر می‌بینید، با زمین‌های کشاورزی محصور شده اما فاصله کمی تا بزرگراه آقابابایی دارد. این محله از شرق نیز به بلوار مقداد دوم نزدیک است. نزدیکی این محله به شهرک سلامت امتیاز خوبی محسوب می‌شود. اما نسبت به دیگر ارزان ترین محله های اصفهان، از محیط شهری دور افتاده است.

 

محله راران اصفهان، یکی از ارزان ترین محله های اصفهان

 

معرفی محله جروکان

این محله در منطقه 9 اصفهان و در غرب این شهر واقع شده است. خیابان آتشگاه مهم‌ترین خیابانی است که از این محله می‌گذرد. همچنین خیابان نبوی منش و خیابان شهیدان تیموری دو خیابان دیگر این محله هستند. این محه نیز در کنار زمین‌های کشاورزی و گلخانه‌های پرورش گل و نهال قرار گرفته است و محیطش بیشتر به بافت روستایی شباهت دارد. اما وجود خانه‌های نوساز در این محله، آن را به پیشرفته‌تر شدن نزدیک‌تر نموده است.

 

محله جروکان، یکی از ارزان ترین محله های اصفهان

 

معرفی محله دهنو

محله دهنو در منطقه 2 اصفهان و در شمال غربی این شهر واقع شده است. این محله  از شمال غرب به بزرگراه دانشگاه صنعتی اصفهان و از شمال شرق به بزرگراه امام خمینی محدود می‌گردد. این منطقه از بافت مرکزی شهر اصفهان فاصله دارد و از جنوب به زمین های کشاورزی راه دارد و مانند جزیره‌ای کمی از شهر دور افتاده است. اما احداث روگذر و زیرگذر میدان استقلال و همچنین روگذر بزرگراه امام خمینی دسترسی این محله را به سایر مناطق اصفهان آسان می‌سازد. این منطقه به دور از ترافیک شهری قرار دارد. از اماکن مهم این محله می‌توان به پارک و کتابخانه اندیشه دهنو اشاره کرد.

 

محله دهنو یکی از ارزان ترین محله های اصفهان

 

معرفی محله بهرام آباد

محله بهرام آباد، در محدوده‌ شمال غربی شهر اصفهان واقع شده است. این محله از شمال به خیابان بهارستان غربی، از شرق به خیابان دکتر مفتح، از جنوب به خیابان اطلس غربی و خیابان بنفشه شمالی و از غرب به خیابان گلستان و خیابان نوبهار محدود شده است و به محله‌های ‌خانه اصفهان و ملک شهر نزدیک است. این محله در محدوده‌ طرح ترافیک و زوج و فرد نیست. اکثر بافت ساختمانی این محدوده نه چندان قدیمی و نه چندان نوساز است. وجود ایستگاه متروی مفتح و گلستان دسترسی به این محله را بسیار آسان می‌سازد.

 

محله بهرام آباد یکی از ارزان ترین محله های اصفهان

 

معرفی محله سودان زینبیه

محله سودان زینبیه در شمال شرقی اصفهان و در منطقه 14 اصفهان واقع شده است. این محله از جنوب به بزرگراه چمران و بزرگراه شهید اردستانی، از غرب به بلوار لاله شمالی و از شرق به عمان سامانی محدود می‌شود. این محله با محله‌های هفتون، لاله، باتون، عمان سامانی، فروردین و دو طفلان مجاورت دارد. از نظر موقعیتی، بزرگراه اردستانی یکی از کمربندی هایی ست که از طریق آن می‌توان به راحتی به هرکجای این شهر سفر کرد. همچنین این محله از موقعیت مناسبی برای خدمات شهری برخوردار است و تقریبا تمامی امکانات شهری را دارد.

 

محله سودان زینبیه، یکی از ارزان ترین محله های اصفهان

 

 

قیمت آپارتمان در ارزان ترین محله های اصفهان

  • قیمت هر متر آپارتمان نوساز با امکانات معمولی در محله جوی آباد اصفهان در پاییز 1402، برابر با 15 تا 16 میلیون تومان می‌باشد. 
  • قیمت هر متر آپارتمان نوساز با امکانات معمولی در محله راران اصفهان در پاییز 1402، برابر با 15 تا 16 میلیون تومان می‌باشد. 
  • قیمت هر متر آپارتمان نوساز با امکانات معمولی در محله جروکان اصفهان در پاییز 1402، برابر با 15 تا 16 میلیون تومان می‌باشد. 
  • قیمت هر متر آپارتمان نوساز با امکانات معمولی در محله دهنو اصفهان در پاییز 1402، برابر با 17 تا 18 میلیون تومان می‌باشد. 
  • قیمت هر متر آپارتمان نوساز با امکانات معمولی در محله بهرام آباد اصفهان در پاییز 1402، برابر با 18 تا 20 میلیون تومان می‌باشد. 
  • قیمت هر متر آپارتمان نوساز با امکانات معمولی در محله سودان زینبیه اصفهان در پاییز 1402، برابر با 18 تا 20 میلیون تومان می‌باشد. 

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در اصفهان

 

مزایای خرید خانه در ارزان ترین محله های اصفهان 

  • قیمت پایین خانه: یکی از مهم‌ترین محاسن زندگی در ارزان ترین محله های اصفهان، قیمت پایین خانه است. این موضوع می‌تواند برای افرادی که بودجه محدودی دارند، بسیار مهم باشد.
  • تنوع جمعیتی: ارزان ترین محله های اصفهان معمولاً از تنوع جمعیتی بالایی برخوردار هستند. این موضوع می‌تواند برای افرادی که به دنبال آشنایی با افراد مختلف از فرهنگ های مختلف هستند، جذاب باشد.
  • محیط آرام: برخی از ارزان ترین محله های اصفهان، از محیط آرام و کم سر و صدا برخوردار هستند. این موضوع احتمالا برای افرادی که دارای خصوصیات هستند محیط مطلوب‌تری برای زندگی است و برای آنان آرامش بیشتری دارد.
  • هزینه زندگی پایین: با توجه به سطح اقتصادی افرادی که در این محله‌ها زندگی می‌کنند، عرضه محصولات خوراکی در این محله‌ها نیز با قیمت‌های مناسب‌تری صورت می‌پذیرد. هزینه اجاره‌خانه در این محله ها نیز بالطبع کمتر از دیگر نقاط شهر است.

 

معایب زندگی در محله های ارزان قیمت اصفهان

  • آسیب های اجتماعی: آمار فقر، اعتیاد و در نتیجه جرم و جنایت در ارزان ترین محله های اصفهان بسیار بالاست. شاید یکی از بزرگ‌ترین عواملی که قیمت خانه در این محله‌ها رت نسبت به دیگر مناطق پایین‌تر آورده است وجود همین آسیب‌های اجتماعی باشد.
  • کمبود امکانات: برخی از ارزان ترین محله های اصفهان، از امکانات و خدمات رفاهی کافی برخوردار نیستند. این موضوع می‌تواند برای افرادی که به امکانات و خدمات رفاهی نیاز دارند، مشکل ساز باشد.
  • ازدحام جمعیت: برخی دیگر از ارزان ترین محله های اصفهان مثل سودان زینبیه از ازدحام جمعیت بالایی برخوردار اند. این شلوغی و ازدحام باعث آزار بعضی از افراد مانند افراد سالخورده می‌گردد.

 

 

چند توصیه برای خرید خانه در محله های ارزان اصفهان

  • از ابتدا به دنبال خرید خانه ایده آل خود نباشید. شاید با بودجه شما رسیدن به خانه ایده آل شما امکان پذیر نباشد. شما بعد از خریدی متناسب با بودجه کنونی، پس از چند سال و کسب پس انداز بیشتر، می‌توانید خانه خود را تبدیل به احسن کنید.
  • خانه خریدن بهتر از نخریدن است؛ اما نه هر خانه‌ای. اگر خانه‌ای بدون ایرادهای اساسی و به قیمت بخرید از نوسان غیر قابل پیش‌بینی بازار در امان می‌مانید. 
  • قبل از خرید، قیمت‌ها را کارشناسی کنید. کارشناسان الوملک با دانش و تجربه خود خانه‌ها را به طور دقیق ارزیابی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکلی، شما را از وجود آن با خبر می‌کنند.
  • امکانات رفاهی مورد نیاز خود را مشخص کنید. علاوه بر بودجه، باید مشخص کنید که چه امکانات رفاهی برای شما مهم هستند.
  • پیش از خرید خانه، از طریق بازدید از محل و آشنایی با موقعیت جغرافیایی و دسترسی‌های آن محدوده، جوانب احتیاط را رعایت کنید.
  • با قیمت گذاری دقیق خانه‌ها توسط کارشناسان مجرب، از قیمت دقیق خانه‌ها مطلع شوید و جلوی ضررهای احتمالی خود را بگیرید.
  • صبر داشته باشید. خرید خانه با پول کم، زمان لازم دارد. ممکن است لازم باشد زمان زیادی صرف کنید تا خانه مناسب خود را پیدا کنید.
  • انعطاف پذیر باشید. ممکن است مجبور شوید در مورد برخی از خواسته‌های خود، مانند اندازه خانه یا محله، انعطاف‌پذیر باشید. اما این ویژگی‌ها نباید شامل موارد اساسی خانه مثل نقشه غیر اصولی یا عوامل مخرب باشد.
  • مطالعه کنید. قبل از خرید خانه، باید در مورد بازار مسکن و شرایط خرید خانه تحقیق کنید. هرچه اطلاعات خود را بالاتر ببرید، انتخاب‌ بهتری متناسب با بودجه خود خواهید داشت.

 

 

بدون نگرانی از قیمت، خانه بخرید

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

//
تیم پشتیبانی ما اینجاست تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهد.
سلام 👋 چطور میتونم کمکت بکنم؟