خطرناک ترین و بدترین محله های اصفهان

خطرناک ترین و بدترین محله های اصفهان برای سکونت

اصفهان در یک‌صد سال اخیر بالاترین میزان صنعتی‌شدن و سریع‌ترین رشد جمعیت را داشته است و در حال حاضر پس از تهران و مشهد سومین شهر پرجمعیت ایران است.در این مقاله قصد داریم بدترین محله‌ های اصفهان برای خرید خانه را بشناسیم، همچنین از خطرات آن‌ها نیز دور بمانیم چرا که یکی از معیارهای خرید خانه، بررسی محله‌ و امکانات و خدمات رفاهی محیط آن است.

در این مقاله عوامل موثر در ایجاد آسیب‌های اجتماعی در محله‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ سپس چند مورد از خطرناک‌ترین و بدترین محله های اصفهان را می‌شناسیم. در پایان به جمع بندی اطلاعات برای خرید خانه یا سرمایه گذاری ملک در اصفهان می ‌پردازیم. با ما همراه باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

بگو آپارتمانت کجاست، تا بگیم قیمتش چنده!

 

عوامل موثر در ایجاد محله‌های بدخیم

با افزایش جمعیت، آمار عوامل آسیب‌زای اجتماعی نیز در شهرهای بزرگی مثل اصفهان بالاتر رفته است. این امر انتخاب و خرید خانه در محله‌های اصفهان را حساس‌تر کرده است. برخی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود تا یک محله، خطرناک خوانده شود عبارت‌اند از:

  • فقر
  • نرخ بیکاری
  • اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر
  • ترک تحصیل
  • تراکم جمعیت بالا
  • زاد و ولد کنترل نشده
  • زمین‌های وقفی و فاقد سند رسمی

 

اعتیاد در بدترین محله های اصفهان

 

 

شکل گیری بدترین محله های اصفهان

همان طور که در بالا اشاره شد، محله خطرناک محله‌ای است که در آن مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر، طلاق، نزاع‌های دسته‌جمعی، قتل، تجاوز به عنف و سرقت وجود دارد. این مسائل در این محله‌ها به‌گونه‌ای در هم پیچیده است که نمی‌توان آنها را به‌ سادگی از هم مجزا کرد.

عواملی همچون فقر، بیکاری، وجود بافت‌های فرسوده و امکانات پایین رفاهی و خدماتی در شکل‌گیری چنین محله‌هایی نقش مهمی داشته‌اند. بخش عمده‌ای از این نقاط در حاشیه‌های شهر و میان افراد حاشیه‌نشین شکل گرفته است.

بدترین محله‌ های اصفهان در منطقه 14 و بخشی از منطقه 10 قرار دارند. این مناطق ناامن‌ترین مناطق شهری اصفهان به شمار می‌آیند؛ البته به معنای دقیق‌تر می‌توان ادعا کرد که اگرچه تقریبا هر منطقه از اصفهان، محله بدخیم و خطرناک دارد، اما حاشیه شمال و شمال‌شرق این شهر بالاترین آمار را در این زمینه دارند.

 

بدون گزارش کارشناسی خانه معامله نکنید!

 

منطقه ۱۴ خطرناک ترین منطقه اصفهان

هرچند به طور کلی نمی‌توان مناطق اصفهان را به مناطق خوب یا بد، امن یا خطرناک، ارزان یا گران دسته بندی کرد، اما تعداد محله‌هایی که در منطقه ۱۴ اصفهان بدنام شده‌اند از دیگر مناطق این شهر بیشتر است. این محله‌ها با وجود مساحت کم، میزان زیادی از آسیب‌های اجتماعی و جرائم را به خود اختصاص داده‌اند و ساکنان آنها احساس امنیت پایینی دارند. در ادامه به معرفی این محله‌ها می‌پردازیم.

 

زینبیه یکی از بدترین محله های اصفهان

 

 

بررسی ساکنان بدترین محله های اصفهان

محله‌های حصه شمالی، دارک، ارزنان، عمان‌ سامانی و جلوان از بیشترین آسیب‌های اجتماعی در منطقه 14 شهر اصفهان رنج می‌برند و جزو مناطق جرم‌خیز به حساب می‌آیند. همچنین این منطقه جوان‌ترین ترکیب سنی شهر را دارد. یکی دیگر از عواملی که باید در این منطقه به آن توجه کرد، ملیت و قومیت است. برای نمونه حصه به محله‌ای چند ملیتی متشکل از مهاجران ایرانی، افغانی، عراقی و سوری تبدیل شده است. محله‌های دوطفلان و باتون جزو محله‌های بومی و سنتی منطقه‌اند؛ اما بسیاری از افراد بومی باتون از این محله رفته‌اند و خانه‌های خود را به مهاجران اجاره داده‌اند. این عامل نیز از نظر فرهنگی سبب تغییر بافت سنتی محله شده است.

بر اساس تحقیقات جامعه شناسان دانشگاه اصفهان، محله عمان‌ سامانی با 55 درصد مهاجر، بالاترین میزان تراکم جمعیت را در شهر اصفهان دارد. ارزنان که از محله‌های قدیمی اصفهان است، بالاترین میزان افراد ۰ تا ۱۴ سال را میان تمام محله‌های اصفهان دارد. حدود ۵۰ درصد از جمعیت محله دارک را مهاجران تشکیل می‌دهند. محله جلوان با 65 درصد مهاجر بالاترین میزان مهاجرت را پس از محله حصه دارد. حصه شمالی در کنار ارزنان، بالاترین میزان افراد ۰ تا ۱۴ سال را دارد و با 67 درصد مهاجر، بالاترین میزان مهاجرت را میان همه محله‌های اصفهان دارد.

 

محله ناصر خسرو یکی از بدترین محله های اصفهان

 

 

محله های خطرناک منطقه 12 اصفهان

محله‌های امیر عرب و ناصرخسرو بیشترین آسیب‌های اجتماعی را دارند. بیشتر ساکنان محله امیر عرب مهاجران عراقی‌اند که در دوران جنگ به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. هر دو محله مهاجرنشین‌اند. حدود نیمی از جمعیت این محله‌ها را مهاجران تشکیل داده‌اند. تراکم جمعیت در این مناطق بسیار بالاست. هر دو محله ناصرخسرو و امیر عرب، تراکم بالای جمعیت  ۰ تا ۱۴ سال را دارند. این محله‌ها در مقایسه با بدترین محله های منطقه ۱۴، این مزیت را دارند که به خط یک مترو اصفهان که هم اکنون تنها خط متروی اصفهان است بسیار نزدیک است. این ملحه‌ها با ملک شهر و خانه اصفهان که جزو محله‌های خوب شمال اصفهان نیز به شمار می‌روند، در یک محدوده قرار دارند.

 

سریع‌ترین راه برای دانستن قیمت آپارتمان در اصفهان

 

بدترین محله های اصفهان برای خرید خانه

در جدول زیر، قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در این محله ها را می‌بینید. قیمت آپارتمان نوساز محله حصه به دلیل کمبود ساخت و ساز و نبود قیمت معیار در این محله، در این جدول وجود ندارد اما نمی‌توان برای محله حصه انتظار قیمتی متفاوت از محله‌های دیگر داشت، چرا که از نظر محیط و موقعیت، تفاوت چندانی با محله‌های مجاور خود ندارد.

 

    نام محله قیمت هر متر آپارتمان صفر (میلیون تومان)

دارک

20-23

عمان سامانی

24-27

جلوان

27-28 

زینبیه

25-30

دو طفلان

25-29

باتون

23-25

ارزنان

25-28

امیر عرب

23-27

ناصر خسرو

23-28

 

 

این قیمت‌ها مربوط به فروردین سال 1403 می‌باشند. شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت ملک مورد نظر خود، از لینک زیر فرم قیمت گذاری خانه را پر کنید:

+

راه آسانِ قیمت‌گذاری خانه در اصفهان

 

 

راهنمای خرید خانه در اصفهان

اگر تجربه خرید و فروش خانه یا هر نوع ملک دیگر را دارید از سختی‌های انتخاب و چالش‌های گوناگون این سرمایه گذاری آگاه هستید. معمولا افراد می‌خواهند با کمترین هزینه، بهترین انتخاب را داشته باشند و تحقق چنین هدفی، کار آسانی نیست. در بسیاری موارد افراد بعد از خرید خانه، متوجه ایرادات اساسی در خانه شده‌اند و دیگر فرصتی برای فسخ قرارداد نداشته‌اند. با توجه به قیمت بالای خانه و هزینه‌های نقل و انتقال و طرح شکایت و … افراد معمولا در این معاملات ترس‌ها و نگرانی‌های زیادی دارند و همین ترس و نگرانی، باعث بی توجهی به نکات کلیدی‌ای در این معاملات می شوند.

برای کاهش این نگرانی‌ها و اطمینان بیشتر در خرید خانه، لازم است تا از افراد با تجربه و بی طرف در این زمینه کمک بگیرید. این افراد متخصص باید هم در زمینه اصول معماری و هم در زمینه مسایل حقوقی تخصص داشته باشند. از طرفی چگونه می‌توان به افرادی که تحت عنوان مشاور املاک به شما مشاوره می‌دهند اطمینان کرد؟ متاسفانه در جامعه کنونی ما، اعتماد به هر مشاوری در این رابطه آسان نیست. شما نیاز دارید با اشخاصی مشورت کنید که منافع شما در مقابل منافع آن‌ها نباشد. 

متخصصین مرجع کارشناسی و قیمت گذاری الوملک، با کسب اعتماد مشتریان بسیاری، اعتماد تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان بازار املاک را جلب نموده اند چرا که در معامله شما دخالتی ندارند. کارشناسان الوملک با استفاده از علم و تجربه خود به شما در ارزیابی قیمت ملک مورد نظرتان کمک می کنند. آن‌ها با بررسی جزییات دقیق تمام مواردی که در خرید یک خانه موثراند به شما گزارشی دقیق در این رابطه ارائه می دهند تا با خاطری آسوده دست به بزرگترین معامله زندگی خود بزنید.

 

 

با کارشناسی قبل از خرید، خانه‌ای بدون عیب بخرید.

 

کلام آخر:

اصفهان در یک‌صد سال اخیر بالاترین میزان صنعتی‌شدن و سریع‌ترین رشد جمعیت را داشته است و در حال حاضر پس از تهران و مشهد سومین شهر پرجمعیت ایران است. پایتخت فرهنگ و تمدن ایران مانند هر شهر دیگری علاوه بر نکات برجسته بسیار دارای نقاط تاریکی نیز هست. اگر قصد خرید خانه در بهترین و گران‌ترین محله های اصفهان را دارید، می‌توانید مقاله‌های بررسی محله مرداویج برای خرید خانه و بررسی محله جلفای اصفهان را مطالعه کنید.

فهرست مطالب

5 پاسخ

  1. با سلام خدمت شما، بنده چندین سال است که ساکن اصفهان هستم، بهترین و خوشنام ترین و گرانترین محله های اصفهان شامل مرداویج ،شیخ صدوق ، آئینه خانه ، باغ نگار، جهانگیر خان، چهار باغ بالا ، بهار آزادی،توحید،جلفا و خاقانی، ولی عصر و امیریه اصفهان، بلوار شفق و کوی گلزار هستند در حالی که بد نام ترین و پرخطر ترین مناطق و محله های اصفهان شامل دارک زینبیه، ارزنان زینبیه، حصه و جلوان (جلوون) ، جوی آباد یا همان جوغباد معروف و وازیچه (بازیچه). با تشکر از شما

  2. محله جوغباد و زینبیه دارک و ارزنان و جلوان و حصه و وازیچه خمینی شهر این ها محله های حاشیه نشین و ارزان قیمت در اصفهان هستند.

  3. سلام وقتتون بخیر. ببخشید یه سوال داشتم محله بلوار شهیدان غربی نزدیک صمدیه محله خوبیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

//
تیم پشتیبانی ما اینجاست تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهد.
سلام 👋 چطور میتونم کمکت بکنم؟